onsdag 27. mai 2015

17.mai feiring i Busan

Beklager sen oppdatering på bloggen, men her står begivenhetene i kø.

Vi dro inn til Busan lørdagen og bodde på Novotel Hotel for å delta på 17.mai arrangementet for den norske kolonien. De av oss som ikke har barn å ta hensyn til, begynte så smått å varme opp, allerede 16. mai. Nok om det...

Inge og jeg våknet "friske og opplagte" før fuglene kvitret og gjorde oss klar i finstasen. Pyntet og med hver sitt flagg i hånden dro vi stolt ned for å innta en bedre frokost og samtidig sjekke ut før 17. feiringen startet. Dristet meg til å bruke mine lekre Balenciaga sko, siden det var begrenset hvor lenge jeg skulle gå rundt før arrangementet startet.


Fikk litt rare blikk klokken. 08.30 og jeg skjønte jo fort at vi hadde gått på en smell. Feiringen startet ikke før 11.30 og alle slappet av i komfortable klær eller sov litt ekstra lenge på rommet, som vi da for sikkerhets skyld hadde sjekket ut fra. Det ble 3 laaaange, ekstra timer på høye hæler for en amatør


Ja, sånn ser det ut, ca 3 timer før det begynner...


Det var 550 nordmenn påmeldte til arrangementet og 17. komiteen hadde sørget for at det ble en flott feiring


Nydelige borddekorasjoner i norske farger


Hva er vel 17.mai uten barna


2 kjekke karer som gleder seg til å gå i tog


Og tog det ble, selv uten Inge som ingen kunne finne. Påstod i ettertid at han ofret seg for å filme toget når vi kom tilbake. Filmen ble dessverre slettet ved en feiltakelse...

Takk til Den Norske Ambassade og 17. mai komiteen for en flott dag.

For min del var det hjem for å pakke til Beijing turen som startet allerede dagen etter...

























1 kommentar:

  1. Da e så kjekt å følge med på kossen dåke her det i Sør Korea. Skikkelig morsomme kommentarer du legger ved. Syns eg hørre deg i real life! Hehe! :) Gler meg masse te du komme heim! Savneklem! <3 Kathrine (då eg ikkje fekk det det kommenter som feltet dit) :P

    SvarSlett