mandag 13. april 2015

Alien Card og koreansk sertifikat


I påsken fikk jeg endelig mitt Alien card. Alle som skal oppholde seg i Korea i mer enn 90 dager må ha dette. Nå kan jeg reise ut og inn av landet som jeg vil og jentetur til Beijing i mai, er bestilt


Nei, luften i Korea har ikke gjort meg yngre. det har derimot den lokale fotografen. Retusjerte og styrte på leeeenge før han var fornøyd. Malte på litt ekstra øyebryn og nesebor, gjorde han og.... 


På sertifikatet må du vise ørene, se alvorlig ut og selvfølgelig minst 10 år yngre ut enn du faktisk er...
Med mitt tykke hår, ble jo selv mine små ører stående rett ut.

Er det bare meg, eller har fotografen gitt meg en liten touch av koreansk utseende..

Nå kan jeg med loven i hånd, sette på nødlys og parkere på langs og på tvers, hvor det enn måtte passe meg. Kjøre på rødt lys når jeg skal til høyre eller fløyte hissigt på han foran som sikkert er en av disse  håpløse utlendingene som enda ikke har forstått at rødt lys betyr GO!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar